07.06.2013

Kryzys mleczny.

Myślałam, że to tylko chwilowe było. Ale trwa jakby za długo. Pamiętam że już takie sytuacje miały miejsce gdzieś przed roczkiem, że Martynka mleka pić nie chciała. Ale wtedy nic z butelki pić nie chciała nawet wody. Wyszły zęby i wróciło wszystko do normy. A teraz...

Myślałam, że to znowu na zęby. Dolne trójki są w trakcie wyżynania. Tylko że pije z butelki wodę normalnie, tylko mleka nie chce. Ba, nawet nie chce nic co na mleku do jedzenia jej dam. A dotychczas bardzo chętnie jadła swoje ulubione musli na mleku. Teraz jak musli, to tylko na sucho do chrupania. A ja już nie wiem co zrobić mam, przecież mleko pić musi, zwłaszcza że biorąc pod uwagę to że tak mało warzyw i owoców chce jeść, większości w sumie nawet spróbować nie chce, to skąd jak nie z mleka ma mieć witaminy?? Scenariusz od kilku dni jest taki sam: wstaje rano i woła o mleko (jak co dzień, od zawsze piła mleko zaraz po wstaniu, przed drzemką i przed spaniem nocnym). Dajemy mleko, zrobi łyk i oddaje butlę - "nie. kałkał." No to robimy z tego mleka kakao, dajemy butlę, zrobi łyk i oddaje mówiąc "nie." Przed spaniem jest tak samo, woła że chce, zrobi łyk i mówi nie. Czy ktoś był w podobnej sytuacji?? Czy ona porzuca właśnie mleko już na stałe? Czy może zmienić rodzaj mleka, jakiejś innej firmy? Nie chcę żeby przestała pić mleko modyfikowane..

14 komentarzy:

  1. Kurczę, naprawdę nieciekawie... jak nie kąpanie to teraz to.
    Moja Tusia pije głównie kaszkę: rano po wstaniu i przed snem. Mleczko tylko okazjonalnie jak zawoła lub przed drzemką w ciągu dnia. Nigdy nie mieliśmy z tym problemu.
    Natomiast córka mojej siostry przestała pić mleko zaraz po roczku. W żaden sposób nie dało się jej przemycić nic mlecznego - tak jak u Ciebie. Gdy powiedziała to pediatrze to powiedział, że widocznie organizm nie potrzebuje, że nie zmuszać i że za jakiś czas organizm sam się upomni o coś mlecznego. I faktycznie po niecałych 3 miesiącach (w tym czasie zdarzało się że zjadła np jakiś jogurt) sama poprosiła o mleko. Potem już było tylko lepiej. Oczywiście miała robione badania krwi czy aby nie pojawiła się anemia.
    Może u Was też to tylko kolejny zwykły kryzys, który w końcu minie? Trzymam kciuki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Martynka kaszkę odstawiła już jakieś kilka miesięcy temu, w żadnej postaci nie chce ani jeść łyżeczką ani pić, jogurtów nie je też od bardzo dawna, żadnych budyniów nic kompletnie mlecznego, tylko to mleko nas ratowało.. No nic najwyżej jak to potrwa jeszcze jakiś czas przejdę się do pediatry i powiem jak sytuacja wygląda, pewnie też jakieś badania krwi nam zleci ;(

      Usuń
    2. Nie martw się aż tak. A badania w razie czego lepiej zrobić i mieć pewność, że jest ok.
      Aż dziwne, że nawet budyniu nie chce czy kakao, bo przecież to jest słodkie :)

      Usuń
    3. Kakao chce, ale prosto z puszki łyżeczką ;) Też mnie dziwi dlaczego nie chce budyniu czy kaszki, zwłaszcza czekoladowych bo czekoladę to wręcz uwielbia!

      Usuń
  2. ja to nie mam pojęcia, u nas mleko ciągle jest najlepsze ze wszystkich smaków.
    trzymam kciuki, żeby Martynka powróciła do swych mlecznych zwyczajów

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I oby było najlepszym smakiem u Was jeszcze dłuuuugo!

      Usuń
  3. może warto z pediatrą porozmawiać? kto jak kto, ale lekarz pewnie dobrze doradzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się nie poprawi sytuacja, to będzie trzeba..

      Usuń
  4. hmmm nie miałam nigdy takiej sytuacji, ale my nie piliśmy MM. Z piersiowym mlekiem nie było problemów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas to chyba jednak (mam nadzieję!) chwilowe było, dziś butla mleka przed drzemką wypita więc oby wróciła do picia :)

      Usuń
  5. Nie martw się, widocznie nie potrzebuje teraz mleczka. Ewentualnie może spróbuj innej firmy. Na własnym przykładzie powiem, że jestem mlecznym potworem i czasem mogłabym pić je do każdego posiłku (+ kocham wszystkie odmiany nabiału), ale odkąd sięgam pamięcią raz na kilka miesięcy staję się tak zasycona, że na jakiś czas muszę odstawić na trochę i potem znów wszystko wraca do starego obżarstwa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że to było takie chwilowe odstawienie, póki co dziś już piła normalnie :D

      Usuń
  6. A ja Ci powiem, że my już mleka dłuuugo nie pijemy :) Kilka miesięcy :) Młoda sama odrzuciła. Teraz to już kaszek nawet nie jada :) Nie rozpaczam bynajmniej z tego powodu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to podajecie coś zamiast mleka? :> Jakieś preparaty witaminowe, czy coś?

      Usuń