21.11.2013

Bo szpinak pyszny jest!

Dopiero zaczynam pisać, a już ślinka mi leci na samą myśl o tym, co zaraz napiszę. Pomimo że wczoraj na obiad jedliśmy i dwa dni temu też, to ciągle mi mało! Jemy to średnio cztery-pięć razy w miesiącu bo wszyscy uwielbiamy. Nawet Martynka.

A o czym mowa? O makaronie z sosem szpinakowo-śmietanowym i z fetą.
Lubicie szpinak?
Jak tak, to nawet się nie zastanawiajcie tylko przygotowujcie.
Ale jak go nie lubicie, to też wam zasmakuje! Jestem o tym przekonana, bo sama szpinaku nie jadłam, nadal nie jem pod żadną inną postacią, ale w połączeniu ze śmietaną, serem feta no i makaronem, jest pyszny.

Potrzebujemy:
grafika.google.com

- szpinak
- ser feta
- śmietanka kremówka
- czosnek

Zaczynamy od czosnku. Duuużo czosnku, chyba że nie lubicie to symbolicznie jeden czy dwa ząbki. Przeciśnięte przez praskę oczywiście. Ja na pół paczki szpinaku i pół opakowania fety, daję 4-5 ząbki czosnku zależy jakie są duże. Nie to że jakoś go specjalnie uwielbiamy, ale wierzę w jego zdrowotne właściwości po prostu ;) Ów czosnek podsmażamy lekko na oleju bądź oliwie.


Dodajemy rozmrożony szpinak.
Ja dla naszej trójki robię z połowy szpinaku i połowy fety. Pomimo że jemy dwa dni pod rząd co by składniki całe zużyć, to bardzo nie lubię odgrzewanego i codziennie na świeżo wolę zrobić ;) A szpinak po przywiezieniu do domu M. mi przekrawa na pół i tak go do zamrażalki chowam, co by codziennie świeżo rozmrożony mieć.


W między czasie kroimy ser feta na kawałki. Wrzucamy na patelnię:


I na koniec śmietanka. Tu już kto ile lubi, ja daję niecałe pół opakowania. Taka pilosowa śmietanka starcza nam na dwa te szpinakowe obiady i jedną kawę M ;)


Niebo w gębie!

16 komentarzy:

  1. ja szpinaku nie lubię ale Maja z chęcią je :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też go nie lubię! Wyjątkiem jest to "danie" tutaj zjadam z wielkim apetytem ;)

      Usuń
  2. I podajesz po prostu jako dodatek do obiadu?
    Mój syn i mąż niestety nie przepadają za szpinakiem, ale spróbuję przyrządzić w takiej innej odsłonie, może się uda i zniknie z talerzy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jako oddzielny posiłek, jak robię makaron ze szpinakiem to już nic innego na obiad nie ma :) To tak jak makaron carbonara, czy spagetti ;)

      Usuń
  3. Musi być pyszne, ja robilam coś podobnego choć w innej postaci, podobnie na patelnie najpierw ląduje czosnek, później szpinak i rozdrobniony ser feta , czyli wlaściwie to samo tylko na koniec tą papkę nakładam na kwadraciki z gotowego ciasta francuskiego ( kupione też w lidlu :-) i do piekarnika na 15-20 min, pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo muszę wypróbować bo ciasto francuskie uwielbiamy! :))

      Usuń
  4. Wszystko co ze szpinakiem, chetnie wykorzystamy w naszym gotowaniu! Już mam pomysł na obiad jutro! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja oprócz tego makaronu to nic ze szpinakiem nie robię bo go nie lubię jeść ;)

      Usuń
  5. kurcze, nie wpadłabym na to...a czosnek jako w przyprawie? taki w proszku moze byc?? bo ja praski nie posiadam:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie lubię czosnku sproszkowanego więc nie podpowiem czy może być, ale pewnie tak bo w sumie czosnek to czosnek ;)

      Usuń
  6. Ja szpinak uwielbiam!!
    Najbardziej z jajkiem z patelni :D
    Twój przepis jutro wykorzystam :)
    Smaczności!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj z jajkiem to by mi przez gardło chyba nie przeszedł ;) Jakoś nie bardzo lubię szpinakowy smak, a tutaj z makaronem i śmietaną jednak tak jakoś mniej go czuć ;)

      Usuń
  7. Ja też z tych, którzy kochają szpinka, nawet dziś omlet szupinkowy robiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooo to ja chyba pomału muszę zacząć wypróbowywać inne szpinakowe dania, bo widzę dużo mnie omija a może coś mnie równie bardzo zachwyci jak ten makaron ;)

      Usuń
  8. Kurde, a ja sama nie lubię szpinaku i jakoś nie mogę się przełamać, żeby robić go tylko dla Jagody:/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrób z tego przepisu i spróbuj go sama, być może miło się zaskoczysz tak jak ja :)

      Usuń