28.06.2015

Jak zrobić organizer na kredki dla przedszkolaka

Organizer na kredki, na przyrządy plastyczne, powinien znaleźć się w pokoju każdego przedszkolaka. U nas takiego nie było. Jednak miałam już dość walających się w moim pudle z przyrządami kredek, pisaków z których wiecznie odpadały końcówki gdy tylko się rękę włożyło. Doszłam do wniosku, że czas na organizer na biurko. Co prawda biurka jeszcze Martynka nie ma, ale jej stolik z krzesełkiem przecież może pełnić jego funkcję. W poszukiwaniu natchnienia zanurzyłam się w czeluściach internetu. I znalazłam coś, co mnie urzekło w swej prostocie. Wydało mi się idealne dla przedszkolaka. Organizer z internetu nie wyglądał identycznie jak ten nasz. Był bardziej dziecięcy, pstrokaty i pewnie gdybym nie dojrzała obok zdjęcia z czego został zrobiony, w ogóle nie zwróciłabym na niego uwagi (chciałam coś, co będzie pasować do niebieskich dodatków).
Dwie godziny zabawo-pracy z Martynką i oto jest.


Nieskromnie przyznam, że nie spodziewałam się że efekt końcowy aż tak mnie zadowoli. Generalnie miało to być akwarium z rybkami, miałyśmy jeszcze narysować i przykleić tutaj rybki, ale z racji że jestem ogromnym antytalenciem w rysowaniu i po kolei rysowałam i wyrzucałam kolejne ryby, dałam sobie spokój. Może kiedyś nakleimy rybkowe naklejki.

Żeby zrobić taki organizer na kredki wystarczy:
- pudełko od butów (u nas po Martynki, ale jak weźmiecie większe to zmieści się zapewne więcej przegródek)
- rolki po papierze toaletowym ewentualnie ręcznikach papierowych
- krepa (bibuła ? Czy to to samo?)
- nożyczki, zszywacz, klej



Właściwie to zabawę powinniśmy zacząć dużo wcześniej - od sprawdzenia ile rolek zmieści się w pudełku, gdyż trzeba je nazbierać :)) Te po ręcznikach papierowych należy skrócić, aby wielkościowo wszystkie były mniej więcej równe (z jednej takiej po ręczniku wychodzą dwie potrzebne rolki i jeszcze kawałek zostanie).

Zaczynamy od przycięcia krepy na odpowiedni wymiar, czyli tak żeby można ją zawinąć do środka pudełka i przykleić od wewnętrznej strony.


To samo powtarzamy przy rolkach: przycinamy krepę na odpowiedni wymiar tak aby owinęła rolkę (może nawet dwukrotnie) i pozostało coś na górze i dole by to zawinąć do środka. Najlepiej od razu wyciąć sobie tyle fragmentów ile mamy rolek, aby nie musieć mierzyć każdej z osobna. Krepę oczywiście przyklejamy.

Następnie ustawiamy w pudełku rolki i zszywamy je ze sobą zszywaczem. W dwóch-trzech miejscach należy przyszyć je także do pudełka, aby się nie ruszały (u nas przyszyte od strony tylnej ścianki więc nie rzuca się w oczy, ale na te zszywki między innymi chciałam właśnie ponaklejać rybki).



Ostatni etap, czyli układanie w nim przyrządów plastycznych, to już sama przyjemność. Niestety nie przewidziałam, że mini kredki będą się "topić" w tych rolkach. A że mamy ich sporo, coś trzeba było wymyślić. I tu z pomocą przyszła wrzucona kiedyś do zabawkowych przyborów kuchennych ta żółta kapsułka od Kinder Jajka Maxi. Jej połówka z lekkim trudem, ale wcisnęła się w wolną przestrzeń w pudełku.
I tym sposobem mamy gotowy organizer na kredki i inne przyrządy:


Co o nim myślicie?
Opublikowane w kategorii

0 komentarze:

Prześlij komentarz