14.07.2015

Wózkowe dylematy

Nad wózkami debatuję już jakiś czas. Nasz pierwszy, o którym zresztą przeczytać możecie TU, został dawno temu sprzedany. I choć nadal najbardziej podobają mi się wózki w tym stylu doszłam do wniosku, że tym razem potrzebujemy czegoś innego. Czegoś, co będzie się dało prowadzić jedną ręką i na prostej drodze i na zakrętach. Czyli wózka ze skrętnymi przednimi kołami po prostu.


Zainspirowana wózkową listą Magdy, zrobiłam swoje TOP 15 czterokołowców :))

Czym się kieruję przy wyborze wózka?
-> pompowanymi kołami (jako że nasze spacery nie odbywają się tylko na twardych nawierzchniach, ale też na drogach terenowych, koła muszą być jak największe i pompowane)
-> dużym koszem (musi zmieścić wszystko co potrzebne na dalekie wyprawy)
Waga nie jest dla nas istotna, gdyż wózka wnosić po schodach nie musimy. Gondola powinna być dość spora, zważając na fakt że Kropek urodzi się na zimę. Reszta elementów na chwilę obecną myślę, że nie ma większego znaczenia (aczkolwiek w trakcie dokonywania oględzin na żywo nie wykluczone, że zmienię zdanie).

Przed wami moje TOP 15 wózków wielofunkcyjnych. Póki co są to wózki, które internetowo wpadły mi w oko. Prawie żadnego jeszcze nie oglądałam na żywo. Zapewne przy bezpośredniej konfrontacji lista ta się skróci (taką mam nadzieję).
[zdjęcia pochodzą ze stron producentów]

No to lecimy:

1. Caretero Compass


Co prawda jeszcze nie do końca przekonuje mnie jego stelaż (aczkolwiek im częściej go oglądam tym mniej kosmiczny mi się wydaje), ale jest to wózek myślę że wręcz stworzony do domów czy mieszkań, w których brak miejsca na przechowywanie zbędnych elementów. A u nas tak jest - stara piwnica niestety bardzo łatwo łapie wilgoć i niewskazane jest przechowywanie w niej materiałowych rzeczy (przekonaliśmy się o tym nieraz). Tu gondolę i spacerówkę robi się z jednego elementu, odpada więc składowanie tego akurat nieużywanego. Koła są pompowane i wydaje się mieć całkiem spory kosz. Opinii o wózku nie znalazłam, ale biorąc pod uwagę że styczność z produktami Caretero miałam od narodzin Martynki nieraz i wspomnienia czy też skojarzenia z marką mam pozytywne, byłabym w stanie "zaryzykować" i Compassa do naszego domu zaprosić.

2. Baby Design Husky
3. Baby Design Lupo


Wizualnie są do siebie bardzo podobne. Na żywo widziałam któregoś z serii Lupo (są trzy odmiany z tego co widać na stronie producenta) i myślę, że pokochalibyśmy się miłością wzajemną. Dokładnie tak jak ze spacerówką Baby Design Sprint, którą posiadamy (klik). Duży zapinany kosz, obszerne siedzisko i ten winterpack w Huskym idealny dla zimowego Kropka - kusi, oj kusi bardzo...

4. Implast Fox


Wizualnie sporych rozmiarów kosz i duża gondola (86cm) sprawiły, że znalazł się na tej liście. Jednakże przez brak jakichkolwiek opinii o tym modelu w internecie, a także kompletną nieznajomość przeze mnie marki nie wiem czy bym się na niego skusiła. Widzę, że mają sklep w naszym mieście więc na pewno kiedyś tam zajrzymy.

5. X-lander X-move


Uwagę zwróciłam na niego przez futerko wokół budki. Co prawda gdyby go brać to i tak inny kolor niż ten z futerkiem na wyposażeniu, ale jakoś tak mnie przez ten nietypowy element urzekł. Kosz wydaje się spory, siedzisko w spacerówce obszerne. I ma światełka LED w podnóżku. Tylko gondola ma niestety 75cm.

6. Tutek Trido
7. Tutek Tambero


Oba modele mają zapinany kosz, gondole o długości 76cm i dość obszerne spacerówki. Na zdjęciach jednak wydaje się, że ich kosze są jakoś nisko zawieszone. I podnóżki w spacerówkach nie do końca mi odpowiadają, ale mam zamiar i tak zobaczyć je na żywo.

8. Tako Baby Heaven
9. Tako Captivia
10. Tako Laret


To były jedne z pierwszych wózków jakie się na liście znalazły. Coś mnie w nich urzekło. Modele aż trzy, gdyż chcę je na żywo zobaczyć. Opinii o nich sporo, na razie pobieżnie przejrzałam ale jest chyba więcej tych pozytywnych. Gondole mają w okolicach 80cm, kosze zapinane, niestety chyba dość płytkie.

11. Maxi Cosi Mura 4


Kiedyś często mijałam go na osiedlu i zapadł mi w pamięć. Ma ciekawy pałąk (jeżeli pałąkiem można to nazwać), ale chyba zbyt płytki kosz jak na moje wymagania. Koła piankowe, ale tak wielkie, grube i robiące wrażenie solidnych, że chyba bym się mogła na nie pokusić.

12. Bebetto Holland


Sporych rozmiarów gondola i fakt, iż wózkiem tego producenta jeździła moja siostrzenica sprawiają że biorę go pod uwagę. Ma zapinany kosz, jednak muszę go zobaczyć na żywo żeby stwierdzić jak z wielkością.

13. Stokke Trailz


Płytki, aczkolwiek długi kosz i małe przednie kółka. Ale fajne w tych wózkach są wysoko montowane siedziska.

14. Jedo Fyn


Gondola (80cm) - okej, podnóżek - bardzo okej, kosz - chyba wystarczający. Jednak coś nie bardzo ta budka wisząca z tyłu do mnie przemawia. W poprzednim naszym wózku była chyba podobna i wizualnie mnie to czasem irytowało.

15. Camarelo Sevilla


Pierwszy raz spotkałam się z wózkami tej firmy w przychodni na szczepieniach i postanowiłam wtedy zanotować sobie ich markę. To był pierwszy wózek, w którym widziałam zapinany kosz i przez to mnie urzekł. Tym sposobem znalazł się na liście - z dość sporą gondolą (80cm), prawdopodobnie dużym koszem i jest też w moim ulubionym kolorze. Nic więcej na jego temat nie wiem. Jak gdzieś mi na żywo w sklepie wpadnie w oko, to się przyjrzę mu bliżej.


Jeżeli macie któryś z tych wózków, nie krępujcie się pisać w komentarzach swoich opinii - zwłaszcza tych negatywnych :)) Bardzo chętnie każdy głos w sprawie poznam. Albo może macie zupełnie inne wózki niewymienione przeze mnie, które możecie polecić? Piszcie śmiało!

0 komentarze:

Prześlij komentarz